torsdag 2. mars 2017

Hvor mye mat kaster egentlig jeg?

Nordmenn, altså du og jeg, kaster tonnevis av mat rett i søpla.

500 000 000 kg mat kaster vi til sammen.
Vi kaster mat tilsvarende 50 000 elefanter. Hvert år(!).
Litt lett matematikk sier da at hver og en av oss kaster 83 kg. Det høres mye ut.
Spesielt med tanke på at noen kaster jo veldig lite mat.
Jeg tror liksom at noen er flinkere enn meg.

Jeg finner en passende unnskyldning i denne filmen
Butikker og leverandører drar opp snittet. Noen skikkelig drittyper..

Men jeg kaster litt mat jeg også. Litt for mye kanskje.

Hvordan kan jeg skjerpe meg? Og hjelper det?


4 kommentarer:

  1. Hvor kommer 83 kg fra. Denne artikkelen sier noe annet.

    www.itromso.no/nyheter/article10143406.ece

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Klart det hjelper! Det er viktig at hver og en gjør sitt. Prøv å være bevisst når du handler og på hva du gjør med matrestene dine😊 Her er noen tips: http://www.plusstid.no/Mat-og-helse/Oppskrifter/Tryll-med-matrester

    SvarSlett